nedeľa 3. júna 2012

Karas na masti

Čo že to za nezdravé jedlo pre vás chystám? A na bravčovej masti? Tak veru pečený karas na masti je lahôdka o akej sa poniektorým ani nesníva. Má síce veľa kosti a treba sa s ňou babrať ale chuť no ó la la.
Mám medzi rybármi známych a keď nachytajú viac kusov, alebo už majú doma v mrazničke dosť, tak mi ponúknu. Je to fajnové spestrenie jedálnička, lebo ryby to je moje.

Ale poďme po poriadku, ako som sa naučil filetovať kapra a nebáť sa drobných kostičiek, ktoré tak radi uviaznu v hrdle. No krčiari by vedeli rozprávať kuriozitky.

Bolo horúce leto a bol som pri jazere a plavil psa. Mám poľovačku, takže občas ponaháňa aj to čo nemá dovolené. Pomáhala rybárom pri záťahu vyťahovať ryby. Poniektorý to neradi videli, ale chodil na ryby jeden starší pán. A ten bol veľmi zhovorčivý, rozprával čo robil ako chytal, kde a ako upravoval ryby. Bol emigrant a na staré kolená sa vrátil domov. Vždy mi bolo divné, že brával ryby domov živé. Nie v sieťke ale ťahal sa aj s vodou v kýbli aby mu neuhynuli. Jedného dňa ma zavolal k sebe, aby mi ukázal ako sa filetuje a zbavuje kostí. Naozaj neviem ako vám to popísať, možno časom začnem robiť videa a tam to ukážem. Nebolo to nič náročne, ale bola to pre mňa novinka, ktorá ma potešila.

Ale vráťme sa k nemu. Zobral som aj psa a šli sme. Otvoril dvere a psisko začala vetriť. Poznám ju kedy je z niečoho vzrušená a tak som musel dávať pozor, lebo som sa bál že má doma mačku. Zaviedol nás však do kúpeľky a to psie vzrušenie nabralo vrcholu. Iste vás asi napadlo, že ryby plávali vo vani. Tak veru a poriadna kopa.

Ako správny hostiteľ vo svojráznej "rybacej reštaurácii" mi ukázal na ryby a povedal vyber si. Tak sme vybrali karasy. Viem že majú plno kosti ale chcel som vidieť ako sa s tým popasuje. Takže naozaj po skončení filetovania a úpravy pred pečením, ryba nemala žiadne kosti. Tak nemala, mala ich tak upravené že sa človek nemusel báť ich skonzumovať. Ale poďme k veci ako mi ich pripraví na stôl.

Vyčistené, vyfiletované upravené na bez kostičiek karasy namočil do osoleného mlieka. Rozpálil na panvici bravčovú masť. Pokiaľ sa rozpálila na svoju správnu teplotu, ako správny hostiteľ vytiahol chladenú fľašku bieleho vína, prichystal chlieb, červenú papriku, hladkú múku, ktorú ešte osolil. Akonáhle sa začalo "čadiť" v panvici, vyváľal ryby v múke a pomaly dal na panvicu piecť. Piekli sa do zlatista. No mal poriadne veľkú panvicu lebo štyri karasy upiekol na dva razy. Dal na tanier a každý sme si brali rukou z tej kôpky a jedli. Zapíjali chladeným vínom. Jedna fľaška nestačila.

Takže keď budete pri vode a dá vám nejaký rybár rybu. Zoberte, je to vynikajúce spestrenie jedálnička. A ako ho zbaviť kosti? Asi si budete musieť chvíľu počkať kým nezačnem robiť videa. Preto sledujte aj naďalej tento blog. Prajem vám dobrú chuť.

foto: www.24fish.cz

Follow Me on Pinterest pošli na vybrali.sme.sk

0 komentárov:

Zverejnenie komentára