pondelok 21. mája 2012

Na úvod

Už dlhu dobu ma tlačí "topánka" aby som sa pokúsil zaujímavým spôsobom podať kulinárske zážitky, ktorými som prešiel alebo počul. Veľa cestujem, tak postupne Vám sem budem dávať čo som prežil a niektoré zážitky z minulých rokov.
Mám rád francúzsku a čínsku kuchyňu, no samozrejme sa nevyhýbam ani inej. Každá kultúra má niečo svoje do seba a rád si vychutnám niečo čo poteší oko. Všade sa daju nájsť zaujímavé zážitky. Od svadieb, domácich osláv či recepciách. No o poniektorých by som sa vedel veru rozpísať až by sme sa smiechu nezdržali. Moje povolanie fotografa mi pripravilo neskutočné množstvo týchto kulinárskych zážitkov. Ale poctivo priznám, že tie pozitívne prevyšovali hodne mieru tých, ktoré by sa dali zaradiť medzi nepodarky. Stane sa.
Moja prvá veľká skúsenosť so svetom "majstrov" kuchárskeho a cukrárskeho umenia bolo ešte za doby spred roku 1989. Kolega dostal zákazku z ministerstva hospodárstva, ktoré organizovalo súťaž kuchárov a cukrárov. Zavolal ma aby som mu pomohol fotografovať, pretože na jedného človeka taka akcia bola nad sily. Veselo sme si rozdelili každý sféru o ktorú sa staral aby sa všetko zvečnilo tak ako má byť. Vrcholom celého snaženia boli vystavené práce, ktoré oko priam magicky ťahali sa toho dotknúť a ochutnať. Muselo sa čakať aby porota rozhodla o víťazovi. Až nastal ten vytúžený okamih. Ten vyrvar, ktorý som videl, tie tatárske nájazdy, tu zmes mačkajúcich sa tiel aby si uchytili z toho všetko čo najviac ma doslova šokoval. No kultúra ako vyšitá :) S kolegom sme sa pozerali a neverili vlastným očiam. Ale malý kúsok čohosi sme si predsa len uchytili.
Od tohto okamihu sa začali moje experimenty s varením. Bol som samouk ale zbierka kuchárskych kníh sa utešene rozrástala a ja som pomaly experimentoval. Začínal som so studenou kuchyňou, zdala sa mi jednodušia. V ďaľších dieloch sa pokúsim ukázať na niektoré recepty, jedny budu jednoduché iné zložité. Jeden si povie toto? Druhy bude nadšený. Ale v úzkom kruhu priateľov, kde si pochutnáme na niečom čo sa varilo či upravovalo s láskou sa nepozerá či to bolo lacné alebo zložité jedlo.
Musí chutiť a verte že chutí.

Laco Zachar

Follow Me on Pinterest pošli na vybrali.sme.sk

0 komentárov:

Zverejnenie komentára