pondelok 21. mája 2012

Telacia nožička v rosole

No to je nápad, povie si voľakto. Horúce dni a my sa budeme "nacpavať" huspeninou. Skúsme sa na to pozrieť z viacerých strán. No prírodna želatina, podotýkam prírodna nie ta umelá želatína, ktorá nám až požehnane chýba, preto má toľko ludi problémi s kĺbmi. To na jednej strane, takže urobíme aj niečo pre svoje zdravie. A zdruhej strany keď si na večeru dáme dobre vychladený rosol, no myslím že to zasýti a osvieži.

Jasne, že keď ho začneme variť potrebujeme na to aspoň 3-4 hodiny. Tak si ho začneme pripravovať večer, kedy sem tam odbehneme do kuchyne a pomiešame hrniec aby sa nam nič nepripálilo. U mäsiara kúpim dve telacie nožičky a poprosím ho aby mi ich nakrájal na male kocky. Tým mám ušetrenú robotu doma. Okrem toho kúpim aspoň pol kila zeleniny. Jasne že takú z ktorej robíme aj zeleninovú polievku, teda všetku koreňovú a cibuľu.
Do hrnca dám nakrájané kúsky telacieho mäsa, zalejem studenou vodou, osolím. Privediem do varu. Pena ktorá sa mi tam vytvorí odoberiem a vyhodím. Medzi tým kým sa mi začne variť voda, očistím a umyjem zeleninu a pridám do hrnca. Prilejem vody, vhodím všetku zeleninu a necham mierne variť. Keď sa mi začne mäso a koža oddelovať od kosti, nechám ešte pol hodinky a potom všetko precedím. Polievku si dám na bok. Oberiem mäso z kosti. Nechám len to čo sa dá skutočne jesť. Ostatne vyhodím.
Polievka je kalná, tak pridám kým je ešte teplá surový bielok a prevarím aby sa mi zmes vyčistila. Prelejem cez hustú látku a čo vidím, polievka ostala čistá a číra. Do formy dám na spodok telacie očistené mäso a zalejem polievkou.
Moja manželka to má trošku inak rada, tak pre ňu som ešte uvaril 2 vajíčka na tvrdo, ktoré som pridal pre ňu zvlásť a k tomu prisypal hrášok a kukuricu z konzervy.
Takže máme dva druhy rôsolu.
Dám vychladiť a šup do ladničky. Na druhý deň večer huspeninu prevrátim na tanier sebe pridám ocot, čierne korenie a obom cibulku. Kúsok chleba, k tomu pivko a večera ako lusk.

Follow Me on Pinterest pošli na vybrali.sme.sk

0 komentárov:

Zverejnenie komentára