streda 23. mája 2012

Čokoláda do trópov

Čo to je len za nezmysel, povie si niekto. Kde su u nás trópy. No aj tu máme pomaly tropické dni a je ich stále viac a viac. A keď máte v lete v ruksaku čokoládu alebo v taške na kupalisku či pri vode a ju vytiahnete tak ma úžasnu konzistenciu, však? Celý polepený, obsah nosidla polepené. Čo s tým?

Naučím vás dnes vyrobiť si čokoládovú energetickú bombu. Suchú čokoládu, ktorá sa netopí ani v trópoch. Tento typ som dostal od priateľov, ktorí chodia na expedície. Preto je im veľká vďaka, že ma poučili ako si pomôcť. Trošku som si ju vylepšil a o to viac chutí. Používam ju pri mojích fotografických tripoch :) Nie vždy je možnosť sa ísť niekde najesť a ja strašne nerád vláčim proviant. Jednak technika má svoju váhu, jednak chcem byť mobilnejši. Táto čokoláda dodá nie len energiu ale aj zasýti hlad. No stačí komentárov poďme na to.

Nakúpil som tri horké čokolády. Používam len Figaro. Štvrť kila rôzneho sušeného ovocia, balík ovsených vločiek. Ostatné doma nájdem kúsok masla, kryštálový cukor.

Postavíme do vriacej vody menší hrniec, do ktorého dáme roztopiť horkú čokoládu. Pomaly necháme zohrievať. Pripravíme si sušené ovocie, ktoré som najprv namočil na chvíľu do teplej vody. To aby som zmyl konzervačné látky ako je kyselina sírova. Potom ich môžme posekať na drobnejšie kúsky alebo pomlieť na mäsovom mlynku. Dáme nabok. Pomelieme ovsené vločky. Dáme nabok. Pripravíme si z cukru karamel, ktorý robíme na másle. Čo sa týka množstva cukru, tak doporučujem podľa toho či chceme mať sladšie alebo nie. Toto je naozaj na vás a množstvo získate praxou.

Keď sa čokoláda roztopila, pridáme skaramelizovaný cukor a premiešame. Postupne pridáme, ja používam, pomleté sušené ovocie a miešame, pokial nemáme homogénnu zmes. Teraz príde ten malý zázrak, ktorí nám vyrieši celý problém z topením sa čokolády na slnku. Začneme pomaly pridávať pomleté ovsené vločky a dobre miešame. Postupne už nám vareška nebude stačiť a tak použijeme ruku a miesime a pridávame a miesime pokiaľ hmota dokáže naberať ovsené vločky. Necháme odpočinuť a pokračujem ďalej s miesením a pridávanim mletých ovsených vločiek. Zas odložime aby si hmota odpočinula. Do tretice to isté.

Keď vidíme že už hmota neberie múku z vločiek, vyklopíme hmotu na pracovný stôl a pripravíme si kúsky, ktoré zabalíme do alobalu. Na pomúčenom stole z ovsených vločiek vyváľkame väčší plát. Je na našej fantázii či použijeme formičky na cukorvinky alebo len tak rozrežeme na pásky.

Z mojích praktických skúsenosti ich robím tak veľke aby sa dali dať jednorázovo do úst. Jednak je to hygienickejšie lebo v prírode nie je vždy kde sa umyť. Keď mám pripravené kúsky ešte raz ich vyváľam v múke a zabalím do alobalu.

Odložím do ladničky a keď idem na cestu pribalím si niekoľko kúskov. No a ak bude aj spoločnosť tak niečo navyše.

Tak takto sa pripravuje čokoláda, ktorá nam urobí radosť a nie oštaru, keď sa celá vytopí.

Prajem Vám pekné výlety.

Ako meliem ovsené vločky? Mám na to odložený starý elektrický mlynček na kávu. Meliem s tým aj kryštáľovy cukor alebo mak.



Follow Me on Pinterest pošli na vybrali.sme.sk

0 komentárov:

Zverejnenie komentára