štvrtok 14. júna 2012

Zemiakové klobásky

Listujem v čerstvej kuchárskej knihe. Získal som ju podpísanú od majstra Mirek Horák na slovo vzatého odborníka na gastronómiu. No, keď som sa zúčastnil prezentácie moravskej kuchyne v Bratislava Flag Ship Restaurant.

Tak listujem, čitam. A narazil som na jeden zaujímavý recept.
Pripomenulo mi to niečo z dávnych dôb, keď som bol aktívny v treťom sektore. Ale o tom sa rozpíšem niekedy inokedy. Teraz vám predstavím super moravou voňavý recept

Pozrime sa čo Majster Horák vraví: "V západních zemích panuje a učí se názor, že lidová strava je nejperspektivnější složkou lidové kultúry se spoločenskými a kulturními ambicemi, a ja tvrdím že tak tomu začína být konečne i u nás"

Predsa dobré jedlo v nás vyvolá spomienku na nejaky kraj. Špagety nám pripomenú taliansko, zapekané slimáky francúzsko, čabajku maďarsko, či bryndzové halušky slovensko. Tak prečo nevyužívame svoje domáce jedlá aj pre zahraničných hostí. Lebo keď si prečítajú alebo započujú niečo čo sa týka kraja kde boli, tak sa im vybaví ta najlepšia spomienka. O tom je dobré domáce jedlo.

Ale poďme k moravskej kuchyni.

Uvaríme 750 g zemiakov. Medzi tým si pripravíme 200 g hrubej múky, 50 g krupice, štvrť kila vareného alebo udeného mäsa na drobno posekaného. 2 ks vajec, sol, olej na vyprážanie.

Po vychladnutí zemiaky nastruháme, pomiešame s múkou vajíčkami, krupicou soľou a urobíme cesto. Cesto vyvaľkáme na obdĺžnik a nakrájame 20 cm dlhé a 5 cm široké pruhy. Na obdĺžniky dáma po celej dĺžke nakrájané mäso, ktoré dobre okoreníme, čiernym korením, soľou a mletou paprikou. Urobíme z nich valčeky, stočíme do špiráli a vyprážame. Podávame s kapustou alebo špenátom.

Tak aj ja vravím dobru chuť a "ať vám šmakuje"

Kuchářka krajových receptů: Jak šmakuje Moravskoslezsko?
Autor receptu: Pavel Kořízek
Foto: reprodukcia © Karel Kita

Follow Me on Pinterest pošli na vybrali.sme.skCzechTourism Slovensko

0 komentárov:

Zverejnenie komentára